Nieuws

GCE Statement on the Russian/Ukrainian conflict
Het escalerende conflict in Oekraïne en het lijden van de mensen en kinderen aldaar gaat ons aan het hart. Ook scholen zijn doelwit van aanslagen. GCE International heeft een statement gepubliceerd.

Gaan we SDG4 in 2030 halen?
Uit een recent verschenen rapport van UNESCO blijkt dat als we niet snel actie ondernemen, SDG4 zeker niet vóór 2030 bereikt zal worden.

10 mythes over privatisering van het onderwijs
Er is helemaal geen duidelijke scheidslijn tussen publiek en privaat onderwijs en ook het openbare onderwijs is niet gratis. Welke mythes zijn er nog meer?

Dag van het onderwijs
Op maandag 24 januari is het de Dag van het Onderwijs. Een dag om stil te staan bij de bijzondere en belangrijke rol die onderwijs vervult.

Onderwijs en klimaat
Investeren in onderwijs is óók een investering in het klimaat. Klimaatveranderingen beginnen bij onderwijs!

Fictief Amendement
De begrotingsstaat is gepubliceerd, vragen zijn gesteld en beantwoord en het begrotingsdebat vond plaats.

Disability Inclusive Education
Begin november vond de bijeenkomst over Disability Inclusive Education plaats en werd de gids om inclusief onderwijs te integreren in onderwijsprogramma’s gelanceerd.

Dag van de Rechten van het Kind
Op 20 november was het Internationale Dag van de Rechten van het Kind en riepen we de Nederlandse overheid op zich in te zetten voor de strijd tegen kinderarbeid.

Gevolgen van de bezuinigingen door het IMF
Een onderzoek van Education International, ActionAid en Public Services International naar de gevolgen van de door het IMF opgelegde bezuinigingen voor fragiele onderwijssystemen.

Verklaring GCE ter gelegenheid van World Teachers’ Day 2021
Leraren spelen een fundamentele rol bij de bescherming van het recht op onderwijs in noodsituaties, maar hebben daarbij hulp nodig.