Nieuws

Oproep het recht op onderwijs in Afghanistan te beschermen
GCE Nederland roept samen met 50 andere organisaties de lidstaten van de G20 op tot gecoördineerde internationale steun om het recht op onderwijs voor Afghaanse kinderen te beschermen.

SDG Action Day 2021
Op 24 september verzorgde GCE-NL een workshop tijdens de jaarlijkse SDG Action Day, over SDG4-mondiaal, een wereldwijd eerlijk en transparant belastingsysteem en investeringen in onderwijs.

Build forward better to save our education
Save the Children bracht onlangs het rapport ‘Build forward better to save our education’ uit, waarin onder meer het 8-puntenplan staat omschreven om effectief te kunnen reageren op komende crises.

Kinderen horen op school
De Nederlandse overheid heeft zich gecommitteerd om zich actief in te zetten om kinderarbeid wereldwijd te bestrijden. Wij geven drie punten waarop onze overheid kan inzetten.

Nieuwe feiten en cijfers over kinderarbeid
Op donderdag 10 juni presenteert de ILO nieuwe feiten en cijfers over kinderarbeid. Wat is het gevolg van de COVID-19 pandemie op kinderarbeid?

Article about our webinar on Child Labour
Op 13 april vond in samenwerking met WNCB ons webinar over Child Labour plaats. Lees hier de samenvatting van de bijeenkomst.

Breng het ontwikkelingsbudget weer op 0,7% BNP!
Doorberekening van het CPB laat zien welke partijen daadwerkelijk gaan voor de 0,7% van het BNP voor ontwikkelingssamenwerking en welke niet.

50 miljoen euro voor onderwijs aan meisjes
Op Internationale Vrouwendag maakte de Nederlandse overheid bekend dat er 50 miljoen euro extra beschikbaar komt voor onderwijs aan meisjes.

Tweede Kamerverkiezingen 2021
Op woensdag 17 maart vinden de Tweede Kamerverkiezingen plaats en kun je je stem uitbrengen op één van de 37 geregistreerde politieke partijen.

Leven lang leren in onzekere tijden
“De SDG’s kunnen alleen bereikt worden als er systemische veranderingen plaats gaan vinden.” Maar er valt ook al winst te behalen als leerkrachten en jongeren worden betrokken bij het formuleren en implementeren van beleid.
Lees het interessante opiniestuk van Jacques Zeelen ‘Life long learning in fragile times’